Alla inlägg under november 2007

Av Cicci - 30 november 2007 14:21

Jag var på mitt jobb i tisdags tror jag det var. När jag steg in på kontoret möttes jag av min gamla chef, de första hon sa var "Hej, hur mår din bror?" (min bror jobbade där förut) "Ehh..Jo han mår bra" sa jag.

Det var inget "Hur mår du? hur har det gått för dig?" å hit o dit. Utan hon ville bara veta hur min bror mådde, tyckte det var ganska ruttet faktiskt.

Jag hade ändå inte varit där på över två månader, o de första hon kläckte ur sig var.. "Hur mår din bror..?"

Ehh, jag förstår inte riktigt hur den kvinnan tänker.

Sen fick jag skriva under alla papper & hit o dit att ja slutar där.

Då frågade hon vad jag jobbade med nu, då berätta ja att ja jobbar som säljare osv.

"Jaha okej, är de inte svårt då?"

"Jo i början var de ganska svårt, men de släpper me tiden"

Sen babbla hon på litegranna om säljjobb, och sen började hon fråga ytterligare massa grejer om min bror.

Man kunde ju nästan börja tro att kärringen va kåt på min bror. Haha ne men skämt o sido.

Sen sluta hon med "Jaja jag ska inte störa dig mer.." vadå "störa dig mer?" Jag kom in på kontoret och tänkte träffa mina gamla kollegor o hade tänkt o kanske haft en lite trevligare konversation med min gamla chef, men nej ack så fel jag hade..

jag tror hon menade lite omvänt "Jaja DU ska inte störa mig mer...gå nuu"

Där kom sanningen fram.

En riktig jävla bitch är hon.


Av Cicci - 30 november 2007 10:17

Hey. läget?

Läget är under kontroll här. Tråkigt nog så är det så att jag är ensam här på kontoret nu..

det betyder i o för sig att jag kan spela hur hög musik jag vill :)

Det är fredag idag, och tråkigt nog ska jag jobba ikväll och även imorn och på söndag. Hela jävla helgen..

Så inget ledigt här inte. Shit alltså, hur ska jag orka?

Ja, jag kommer få en massa cash iallafall, det vet jag. Men min fritid då? Den försvinner helt..

Jag har inget liv helt enkelt. Måste göra någonting åt det här, jag kan inte jobba varenda jävla dag & kväll, de funkar inte. Kommer få låsa in mig på hispan snart om det fortsätter såhär..


Det är idol ikväll och semifinal, det kommer jag självklart missa, men har jag tur så hinner jag hem till resultaten.. denna idolnojja jag har alltså :)

Alla mina vänner stör sig på de såklart... "de blir inget jävla idol här heller.." "Men jo snälla.."

haha.






Av Cicci - 29 november 2007 14:03

Alla har väl sina dåliga dagar. Jag har min idag. Mår inte riktigt bra. Varken psyiskt eller fysiskt, jag är inte sjuk eller så.. tror jag.


Kanske kan en shoppingrunda me milla muntra upp mig?

Får se..


Av Cicci - 28 november 2007 10:43

Skulle träna igår med julia och stefanie. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Meningen var ju att vi skulle gå på concore, men den va iställd.. så det var "friskis" istället.. Åhh nej, tänkte jag.

Men men kan väl ge det en chans, hade ju inte tränat på länge..

Men det blev inte direkt som jag hade tänkt mig.

En gammal tant (ja äldre iallafall) inklämda isvarta trikåerer ställer sig i mitten av rummet och börjar gå fram o tillbaka typ..i högtalarna strömmar låtar ut som "ooa hela natten.." o nån jerry williams låt som min farsa brukade lyssna på förut..

"Men vafan är det här nu då?" tänkte jag.. ähh kör väl lite då.

Nemen seriöst.

"Steph ska vi dra eller?" Nee hon och julia skulle stanna. Tanten forsatte gå över golvet fram o tillbaka medan alla andra gjorde i otakt i samma rörelser.. shiit ne jag brast nästan ut i skratt.

.."Ne nu går jag..jag klarar inte det här" hahaha.

Dom andra stannade kvar, men ja gick efter bara 5 min. Men både julia och steph hade varit där i en halvtimma. hur orkade ni tjejer? :)

Jag vet iallafall, att medelålders gympa är inget för mig.

Så det blev träningen hemma på rummet istället, massa situps o armhävningar o hit o dit.

Jag lyckades träna i en halvtimme iallafall.

Ne det blev inget jävla oande där inte.

Aldrig mer. Haha



bilden e från i fredags från viper, vi lyckades inte vara där speciellt länge, men vi lyckades komma med på bild. Tragiskt. Vet inte vad det är med min min alltså, ser lite halvt roligt ut.

Av Cicci - 28 november 2007 10:25


Oh I am what I am
I'll do what I want
But I can't hide
I won't go
I won't sleep
I can't breathe
Until you're resting here with me
I won't leave
I can't hide
I cannot be
Until you're resting here with me





Av Cicci - 27 november 2007 11:50

Jag ringer och ringer och ringer..

men det verkar som om det går shipp åt helvete. Ingen säger ja. Det blir bara nej nej nej i telefonluren just nu. Håller på att bli galen!! Hoppas det vänder snart, annars vet jag inte vad jag gör.


Nu har grannen här bredvid på jobbet, eller företaget bredvid satt upp hela tre stycken lappar där vid brukar stå o röka.. "Snälla rök inte vid fönstret tack!" Nehee okej..

men vart ska vi stå då? Säg mig, ska vi kanske gå ut 100 meter ut på gatan och ställa oss där istället mitt i rondellen? Det blir väl bra? Gubbjävel. Jag fattar fortfarande inte hur röken kan tränga sig igenom stängda fönster, men denna snubbe verkar vara riktigt känslig, trots att han är rökare själv..


Det blir till banken idag förresten, måste ta steget.. måste göra det verkligen. Jag måste öppna ett sparkonto haha :) Borde jag gjort för länge sedan, men mina shopping besvär har hindrat mig..

Hatar att spara, jag verkligen hatar det..


Ne nu ska jag ringa några idioter igen & förhoppningvis så säger nån idiot ja. Man kan väl hoppas iallafall


Puss!





Av Cicci - 26 november 2007 12:53

Det spelar ingen roll vad man gör, om man färgar håret chockrosa eller om man gör en piercing mitt mellan ögonen! Ni ser ta mig fan ingenting, ja vet inte varför det är så. Men ni ser aldrig om man har gjort något nytt med sig själv..

"Titta jag har färgat håret.." "Ja visst ja..har du? de har väl alltid sett ut sådär?" Ne det har det inte!

"Titta visst är min klänning fin, den e ny.."

"Jo..jaha e den ny?" Men jaa ditt tröga fan. Haha

Eller så kanske det är för att ni skiter i det totalt..

Tjejer kan se saker direkt "Åhh har du färgat håret" "Åhh fan vilken snygg väska, är den ny?" Nemen ni fattar.

Säg mig om jag skulle raka av mig allt hår?

"Hej gubben" (kommer in i rummet me rakat huvud)

"Hej hej gumman.." (ser absolut ingenting)

Killen: "Vänta lite har du gjort något nytt, nytt smink eller nytt halsband?"

"NEJ JAG HAR RAKAT AV MIG SKALLEN SER DU VÄL" hahaha, bara en rolig tanke bara.




Jag är trött orkar inte jobba idag känner jag, sen ska jag iväg till tacobar senare.. fyfan.. vill bara hem och sova..



Av Cicci - 24 november 2007 16:26

Igår var det utgång med tjejerna. Jag,Malin,Cilla & steph började kvällen hos cilla. Dricka sig lite fulla och samtidigt så försökte jag glo på teven och kolla på idol såklart..

Steph och jag började genast småtjaffsa om Amanda, "nee hon är inte bra.." säger steph "JO DET ÄR HON VISST!!!"

Haha blev lite smågnabb där. Steph och jag brukar oftast ha väldigt delade åsikter om allt, kanske beror på att hon är blå och jag är röd. Haha vad vet jag. Kvällen fortsatte och vi drog till viper, vi han väl vara där i en halvtimme..viper är väl inte direkt en höjdare. Bara en massa fjortisar som springer runt, men när man är 19 år så man väl räkna med att man inte kommer in på några andra ställen.


Iallafall, kvällen gick vidare och vi drog till något ställe som hette "Vanilla" vid stureplan.. "vad har jag gett mig in på?" Tänkte jag..

Man märkte klart och tydligt att det var ett litet snobbställe, jag såg mig omkring och såg väl en del rikemansbarn små brats studsa omkring.. och jag började tänka lite, snart får jag väl klåda eller nått.. är faktiskt ganska allergisk mot brats.

Sen hände de en liten incident där vid toan. Jag och steph står och köar länge för att gå in och kissa, då tränger sig en jävla fucking brud i kön och hennes löjliga kille med toffs, steph gormar till. Haha

"Det är kö här, sluta träng dig" Men den där cp bruden envisats och fortsätter och det slutar med att vi börjar tjaffsa. Hon puttar till lilla mig och ja skriker "VAD FAN GÖR DU?!!?" puttar genast tillbaka, och hon gör det samma och gör puttar tillbaka igen så står vi där och puttas fram och tillbaka, till och med hennes löjliga kille med hästsvans börjar puttas... MEN VAFAN DITT CP!!!

Slutar med att en vakt får gå emellan oss, om han inte hade gjort det vet jag inte vad jag hade gjort med denna patetiska tjej som tro sig vara bättre än alla andra.. hade lust att slå henne gul och blå. Inte för att jag är speciellt stark, men adrenalinet började pumpa. När vi kom in på toan säger steph "Ja nu när vi ändå är här inne kan vi stå hääär läääänge.." hahah så

kanske dom jävlarna kissar på sig eller nått haha.

Vi tog lite extra tid på oss. Och garvade för oss själva.

När vi kom ut var dom tydligen inte kvar längre, istället stod Malin och Cilla där och va lite småsura för att vi varit inne så länge på toan. Haha sorry girls.

Det visade att tjejen hade blivit utslängd. HAHAHA

Rätt åt dig!!!


Kvällen gick vidare med drinkar och hemgång i taxin sen. Jag va full som ett ägg.

Taxichafförn blev också väldigt upprörd, han ville ha mer pengar för att köra oss enda hem från stan. Men är det steph som bestämmer så är det hon som bestämmer haha. Han fick bara 400 kr.

Kvällen slutade med att jag dansade naken på gatan här utanför, haha nej skoja bara skämt o sido :) Jag däckade i sängen, men den här gången däckade jag inte med kläderna på iallafall, så de var ju bra.



Jag & cilla på tåget :)


Ovido - Quiz & Flashcards