Alla inlägg under juli 2007

Av Cicci - 29 juli 2007 16:34

Vaknade upp av att jullan ringde o väckte mig idag, vi drog till grillholken som vanligt på en bakisdag..

Igår var jag o steph hos en killkompis som jag inte träffat på länge, eller en gammal flirt kan man väl säga..

Kvällen blev inte som jag hade tänkt mig, allting blev bara konstigt igår...


Jag har fortfarande inte vant mig med min nya frisyr, vet aldrig om jag kommer att göra det. Känns sjukt att det är kort på ena sidan. Kanske blir fejkhår i höst då, eftersom jag inte vänjer mig..men palla lägga pengar på fucking löshår, men måste jag så måste jag.


Är så trött på allt just nu. Ingenting händer, alla dagar känns likadana..Blir så ledsen. Jag önskar att allting vore bättre, att jag kunde hitta mig ett jobb som jag kan försörja mig på..få en egen lägenhet och träffa någon man verkligen gillar. När ska de hända egentligen?


Var på en till anställningsintervju igår inne i stan, nånstans runt stureplan.. Inte mitt ställe direkt! Gosh, gillar inte att gå runt där känner mig inte riktigt "hemma" bland alla brats..

Men men jobbet ja hade sökt var på ett cafe, intervjun gick inte alls bra.. dom två snubbarna som intervjuade mig tyckte att jag hade "många nackdelar.." man tackar liksom...dom frågade mig "röker du?" Jag drog en vit lögn och sa "A, men ja håller på att sluta.." Ajj då de va inte bra tyckte dom en riktig jävla nackdel! O sen började dom fråga om ja hade husdjur "ah en katt" Ajj då inte bra heller..

"Fröken du har många nackdelar" Jag försökte le och va trevlig, förklarade att ja ville utvecklas i arbetslivet inte bara jobba på ett kontor, jag vill ut träffa människor och lära mig nya saker i arbetslivet...

Dom försökte verkligen att grilla mig. Innan jag skulle gå drog den ena snubben tag i min rygg och mina axlar..."sträck på dig..." Sa han.

"Då sticker ju pattarna ut om jag ska springa runt såhär" (sträckte på mig allt ja hade så tuttisarna stack rätt ut..) aah haha sa han o tittade ner. USCH. Varför sa jag så...? Han fråga om jag hade pojkvän också, nee sa jag. "Bra då kan du jobba mycket.." Öhh okej.

"Ha de bra Cecilia vi hör av oss" Ahh tjena att dom kommer göra de lixsom..

Ääh fuck de där. Skulle nog ändå inte trvias där.


Ähh idag blir det bara att ta de lugnt och tvätta,tvätta,tvätta.. Söndagar e alltid likadana.

Av Cicci - 26 juli 2007 23:42

Har skaffat min nya frilla nu, gjorde det igår. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.. igår såg det skitsnyggt ut. Idag känns de e inte lika bra. Kanske för att jag e så jävla van med mitt långa hår..

Nu ere ju nästan killkort på den ena sidan. Men som sagt "de är ju bara hår, de växer ut igen.." som frisören sa..

Men kan inte sluta titta mig i spegeln o tänka ere snyggt eller inte..?


Hmm kommer ta mig ett par dag innan jag vänjer mig tror jag.

Är så himla trött o klockan e knappt mycke.. känns nästan som om ja vill gå o lägga mig...


Hoppas jag vänjer mig iallafall o att ja sover gott inatt..

sov skitdåligt igår. Usch



Av Cicci - 24 juli 2007 19:46

Imorgon är det den 25:e juli..

1. Det betyder att det är löning :)

2. Det betyder att juli snart är slut..o där med sommarn (har typ iofs inte vart någon riktig sommar)

3.Det betyder också att jag ska klippa en ny frisyr imorn!


Spääännnande. Riktigt spännande faktiskt, antingen kommer det bli sjukt snyggt eller sjukt fult, tror jag. Så jag får hoppas på det första alternativet.

Jag känner mig så himla rastlös när jag inte jobbar. Det finns ingenting att göra..o solen skiner inte heller så man kan varken sola eller bada.

Jag svär att solen kommer komma när jag börja jobba igen..*suck* ..

Har städat mitt rum idag iallafall litegrann, så det går och gå där inne nu.

Min kära boxnings säck ligger i vägen på golvet..vet inte vad jag ska göra av den. Fick den i julklapp för ett par år sen, men har aldrig använt den typ.

Haha min mormor sa att hon ville köpa den för nån månad sen. Shit..mormor lixsom. Hur ska hon orka stå där o slåss? Gammeltanten..."hörru du jag e faktiskt inte 100 år" sa hon..


Förresten igår var jag på jobbintervju i årsta de stod på ams, att dom sökte "servitriser", tjena säger jag...

Tastycorn "ett nytt koncept i skaninavien" shit alltså, man ska sälja majs i en mugg på heron city, dom första dagarna blir fre lör sön från 12-21.00

My gosh, sälja majs i en mugg? Vem fan köper majs i en mugg?

Nu snackar jag inte om majskolvar utan om majs :/

Konstiga jobb alltså...ne om dom ringer tillbaka tackar jag nej. Så jävla desperat är jag inte att jag tänker stå på heron city varje helg och sälja majs för en skitdålig timlön..

NO WAY!



Jaja...idag har man väl typ inte gjort någonting, ännu en meninglös dag. Men imorn blir det löning :) underbart kanske man kan shoppa nått nytt också o fint också :)


Frisyren jag blev inspirerad av, Maja i the sounds.


Av Cicci - 22 juli 2007 19:43

Var ute på krogen igår med steph, jullan, eda, håge & martin. Jag dansade i buren och runt strippstången. Fett med kul, borde alla människor pröva alltså! Värsta adrenalinkicken!!

 Det hände något tråkigt inatt också. Vaknade i morse och hörde att det hade varit dödsskjutning här i tullinge. En kille i 19 årsåldern från tumba avled på sjukhuset ocbh en 26åring hade fått svåra skador. Shit tänkte jag, hoppades på allt att de inte var någon man kände...

Jag vet vem killen var som dog, har festat med han och hans kompisar tidigare. Jag tycker att det är så himla synd att det här hände! Helt sjukt att folk springer runt med vapen?! Vad händer med världen alltså...jag hoppas att du har det bättre där du är nu, och skänker en massa tankar till dig o din familj!! Så ung alltså.

Man inser nu att livet kan bara ta slut när som helst.

Man måste börja ta vara på allt runtomkring. Rätt som det är, så är det bara slut..


Av Cicci - 19 juli 2007 12:55

Drömde riktigt konstiga drömmar inatt...

Jag drömde att jag gick i min gamla skola falkberg, där blev jag jagad och mobbad. Folk kallade mig "tranier, din jävla trainer" haha vafan betyder det lixsom? tränare på engelska lixsom. Folk jagade mig överallt och jag vågade inte ens gå hem från skolan själv, jag grät och grät. Sen var jag på en grusplan där försökte folk köra på mig med en bil så jag fick hoppa undan flera gånger.. sen drömde jag att jag o steph körde bil mitt i natten här i tullinge och vi fick en katt på en krog vid brantbrick som vi fick ta hand om haha! Helt skadat. Förstår inte vad alla drömmar kommer ifrån. Men det måste ju mena nått, eller inte?

 Har börjat jobba nu lite på jullans jobb, en krog i mälarhöjden.. Har jobbat två dagar bara hittills.. Mån och tisdag. Får se hur det går, om jag ens får vara kvar. Annars har ju mitt äckliga ringjobb kvar som börjar i augusti.

Men där vill jag ju inte vara kvar.

Har sökt hundratals jobb fan. Bara två som har svarat...ungefär "tack men nej tack"

Solen ser ut o skina nu, kanske ska man gå ut och sola lite. Passa på medan solen är framme..

För svensk sommar = regn.

Tråkigt men sant.

Av Cicci - 15 juli 2007 17:43

Världens tråkigaste dag har det varit, och kvällen ser ut att bli ännu tråkigare! Alla jobbar, jobbar jobbar...jag önskar jag också kunde få ett nytt jävla jobb!

Det är verkligen tråkigt att bara gå runt här hemma. Jag ruttnar..

Klättrar ta mig fan på väggarna snart.

Kan man ha det tråkigare eller?

Jävla skitdag.



Av Cicci - 12 juli 2007 15:41

Rubriken låter nog inte så himla frestande. Vaknade inatt runt 4 tiden och kunde ta mig fan inte sova. Mitt högra öra värkte så jag nästan började gråta. Var tvungen att gå upp ur sängen, gjorde så himla ont!!! Jag blev galen. Men runt sex tiden lyckades jag iallafall somna... Nu på dagen var pappa så snäll och följde med mig till närakuten...

Öroninflemmation har jag... kul kul. Det blödde tydligen inne i min trummhinna också sa doktorn, så de var väl inte speciellt nice. Har fått en massa jävla medicin nu så hoppas på att bli frisk snabbt!!

Jag frågade doktorn om det var okej att dricka alkhol, javisst var det de...

men jag vet inte. Kanske inte så bra och hälla i sig en massa öl när man är sjuk.. inte direkt så uppfriskande?

Men det är ju helg imorn, så får se vad som händer. Helst av allt vill jag att det ska bli sol bara. Så man slipper de här gråduggiga vädret. Men nu när jag e sjuk är det faktiskt helt okej, man ligger ju bara inne här hemma och mögglar ändå..


Önska jag hade två kilo godis, fem påsar chips och 20 liter glass med kola sås så jag kunde tröstäta lite (:

Ska sluta tycka synd om mig själv..

Eller ne de e faktiskt okej nu när man är sjuk. Jullan skrev nyss på msn "Nykter helg för dig då.."

Tråkigt... Sitta hemma o tråka medan alla andra är ute o festar.

God damn it! Vill bli frisk.

Men jag kanske tar en öl imorn, bara en öl...hehe.




Av Cicci - 10 juli 2007 23:13

Morgonen började med att jag snoozade på min mobil 150 gånger. Jag har vänt på dygnet nu, så det har blivit svårare att vakna..

Hällde en dusch över mig. Tog bussen med jullan till tumba där träffade vi min tjej Helena från mini maria. Vi gick runt och kollade. Hittade som vanligt ett par plagg man ville ha...men plånboken skriker nej. Det går fan inte. Köpte en present till ellan också, hon fyller år imorgon.


Annars har jag mest snorat hela kvällen. Förkyldningen vill verkligen inte släppa. Nu ska jag fortsätta kolla lite på american idol...visserligen vet jag redan vem som vinner...

puckot jag gick in på youtube.com och där såg vinnaren för american idol 2007...för ni som läser det här och inte vill veta....så tänker jag faktiskt inte vara taskig och skriva det (:


Hyrde beck - flickan i jordkällaren...den var ganska bra. Gunnvald är så underbart skön i filmerna som vanligt! Like his style. Fast micke persbrandt var snyggare förr. Nu börjar han bli ful, kanske för att han börjar bli gubbe?



Ovido - Quiz & Flashcards